FABO

Kundecase

Danmarks største cykelshop.

Lær hvordan vi skalerede omsætningen online til det dobbelte allerede i 1. måned.

Branche
Cykelhandler
Mål
Mere omsætning online & trafik til butikken

12,1

Gennemsnitlig ROAS

1.500.000

Generet til et lagersalg udenfor højsæson på 20.000 i annonceforbrug

280%

Vækst i omsætning

Hvordan laver du en krise situation om til en rentabel forretning? Da Corona kom skulle de fleste forretninger sadle om. Fysiske butikker fik betydeligt mindre trafik & online salg blev for alvor nødvendigt. Det virkede som en af de sværere opgaver at sælge produkter til +20.000 kr over nettet, men ikke desto mindre lykkedes det os allerede i første måned at fordoble omsætningen online vha. betalt annoncering. Læs casen og lær hvordan vi skabte en profitabel forretning online for dyre produkter.

Vækstplanen.

Pro-aktivitet, kommunikation & nyt content der skulle præsentere Bikeworld bedre end dets konkurrenter blev byggestenen for Bikeworlds vækstrejse. “Begrænset lager” & først til mølle princippet blev hurtigt en succes: Scarcity, sense of urgency & autoritet blev her de vigtigste salgspsykologiske drivers for et iforvejen anerkendt brand, Bikeworld.

Forøget brand genkendelse og gode resultater

“Cykel køb er sæson baseret. Derfor har vi skulle sammensætte hyperrelevante annoncer, med et tilbud så godt, at man ikke kan sige nej, uden for sæsonen hvor det kan være svært at rive køb igennem. Det er lykkedes med en gennemsnitlig ROAS på 12,1 og en gennemsnitlig vækst i omsætningen på 280%.”

"Den første måned af samarbejdet forøgede vi sammen med Christian & Frederik vores omsætning til det dobbelte... Vi har siden hen ansat en mand mere & samtidigt tjent flere penge."

Udover konverteringer direkte til webshoppen. Så har strategien også taget udgangspunkt i at en cykel ofte kan være et overvejelseskøb. Så når de 5% købeklare af markedet er høstet, har vi stadig 95% som på et givent tidspunkt ønsker at købe en cykel. Mckinsey undersøgelse viser at der er 400% større sandsynlig for at du køber noget du kender fremfor det der ligger øverst på google – vi har altså skabt brandværdi for de 95% der ikke på nuværende tidspunkt har et behov, sådan at vi kan vinde når de får et behov.

 

“En del af teamet”

“Man er begyndt at lære og kende jer godt.. Og man skulle jo næsten tro i var fastansat”. Hos Fabo vil vi gerne føltes som en inhouse team, nærmere end et reelt bureau, man har ansat til en given opgave. Det skaber større forståelse for casen, og i sidste ende et bedre resultat.”

Christian Kjærsgaard
Christian Kjærsgaard

Udgivet 02/08/2021

Skal din webshops være vores næste
succescase?🚀