Kundecase
Danmarks største cykelshop.
Lær hvordan vi skalerede omsætningen online til det dobbelte allerede i 1. måned.
Branche
Cykelhandler
Mål
Mere omsætning online & trafik til butikken
12,1
Gennemsnitlig ROAS
1.500.000
Generet til et lagersalg udenfor højsæson på 20.000 i annonceforbrug
280%
Vækst i omsætning
Hvordan laver du en krise situation om til en rentabel forretning? Da Corona kom skulle de fleste forretninger sadle om. Fysiske butikker fik betydeligt mindre trafik & online salg blev for alvor nødvendigt. Det virkede som en af de sværere opgaver at sælge produkter til +20.000 kr over nettet, men ikke desto mindre lykkedes det os allerede i første måned at fordoble omsætningen online vha. betalt annoncering. Læs casen og lær hvordan vi skabte en profitabel forretning online for dyre produkter.
Vækstplanen.
Pro-aktivitet, kommunikation & nyt content der skulle præsentere Bikeworld bedre end dets konkurrenter blev byggestenen for Bikeworlds vækstrejse. “Begrænset lager” & først til mølle princippet blev hurtigt en succes: Scarcity, sense of urgency & autoritet blev her de vigtigste salgspsykologiske drivers for et iforvejen anerkendt brand, Bikeworld.
- En analyse af hele deres set-up var første step på vejen mod et bæredygtig og skalerbart online marketing set-up. De udfyldte hele vores onboarding process så vi ved alt hvad vi skal bruge omkring vores drømmekunder, og vi analyserede hvad der virkede, hvad vi skal have mere af, og hvad vi skal teste videre på. Online strategien indebar et klart og visualiseret roadmap der viste os hvor vi skal starte og hvor vi gerne vil hen af for at eksponere os bedst muligt for drømmekunden.
- Tilbud er essentielt i cykelbranchen. Dog, med et stærkt hook formåede vi at skabe værdifuldt content der korrelerer med vores målgruppe. Dette ledte til et mere profitabelt og skalerbart marketing set-up - uden at vi nødvendigvis var nødsaget til at give mere rabat end konkurrenten.
- Sammenspil med TV og radio annoncer var et must under samarbejdet. Tilbud skulle korrelere med hinanden og vi skulle finde ud af hvilke tilbud folk begærede mest under Corona tiden.
Forøget brand genkendelse og gode resultater
“Cykel køb er sæson baseret. Derfor har vi skulle sammensætte hyperrelevante annoncer, med et tilbud så godt, at man ikke kan sige nej, uden for sæsonen hvor det kan være svært at rive køb igennem. Det er lykkedes med en gennemsnitlig ROAS på 12,1 og en gennemsnitlig vækst i omsætningen på 280%.”
"Den første måned af samarbejdet forøgede vi sammen med Christian & Frederik vores omsætning til det dobbelte... Vi har siden hen ansat en mand mere & samtidigt tjent flere penge."
Udover konverteringer direkte til webshoppen. Så har strategien også taget udgangspunkt i at en cykel ofte kan være et overvejelseskøb. Så når de 5% købeklare af markedet er høstet, har vi stadig 95% som på et givent tidspunkt ønsker at købe en cykel. Mckinsey undersøgelse viser at der er 400% større sandsynlig for at du køber noget du kender fremfor det der ligger øverst på google – vi har altså skabt brandværdi for de 95% der ikke på nuværende tidspunkt har et behov, sådan at vi kan vinde når de får et behov.
“En del af teamet”
“Man er begyndt at lære og kende jer godt.. Og man skulle jo næsten tro i var fastansat”. Hos Fabo vil vi gerne føltes som en inhouse team, nærmere end et reelt bureau, man har ansat til en given opgave. Det skaber større forståelse for casen, og i sidste ende et bedre resultat.”
Christian Kjærsgaard
Udgivet 02/08/2021