Kundecase
Sådan skabte vi 304% vækst indenfor de første 2 måneder med Selfietime
Kunne det betale sig at køre flere kanaler end Facebook og Instagram? Ja, det kunne det.
Branche
Elektronik og lys
Mål
Mindske CAC og større omsætning.
4,6
Gennemsnitlig ROAS
304%
Omsætningsstigning
+71%
Email liste
Selfietime er Danmarks førende udbydere af Ringlight til professionelt brug og til Content creators. Visionen er at gøre det nemmere for den almene forretning at lave content til deres Instagram og TikTok. Ligeledes henvender produktet sig også til B2C segmentet, herunder specielt influencers & folk der elsker at lave content.
Sådan skalerede vi Selfietime med 304% i de 2 første måneder af samarbejdet.
Selfietime kom med et ønske om at tage deres annoncering til det næste niveau. De har tidligere været hos et andet bureau hvor de valgte at stole på brandet og ansigterne ud af til – men manglede bedre kommunikation og et mere gennemtænkt set-up samt eksekvering.
- Som første led i samarbejdet blev hele setuppet reverse engineered. En omlægning af strategien gør at fokus nu hælder mere mod B2B salg fremfor B2C salg. Fastlæggelse af en mere strømlinet influencer marketing strategi sikrede os bedre og billigere aftaler. Alt det, mikset med generelt bedre tilbud/offers sikrede os en gennemsnitlig ROAS på 4,6 og vækst på 304% i omsætning indenfor de første 2 måneder af samarbejdet.
- Implementering af TikTok var en dealbreaker for Selfietime. Vha. af vores TikTok framework formåede vi at halvere pris pr. køb sammenlignet med udelukkende at køre Facebook Annoncering. Ligeledes spiller TikTok annoncering en afgørende rolle i vores email marketing hvor vi indsamler leadpriser til under 2 kr stykket. Spark Ads & Lead Ads var og er stadig guldminen her.
- Konverteringsoptimering var et drejepunkt i at kunne skalere annoncespend og deraf top- og bundlinje for Selfietime. Vi gik fra en konverteringsrate på 1,5% til en konverteringsrate på 3,1. Vi fik altså over dobbelt så meget omsætning ud pr. 100 besøgende. Vi har derfor kunne tillade os at forøge spend uden at det bliver uprofitabelt.
Ekstern bureau men føltes som en intern team.
“Vi har tidligere stiftet bekendtskab med andre bureauer i branchen. Her kan vi bare mærke der er kæmpe forskel på hvilket bureau man vælger. Fabo går ind og hjælper med hele det strategiske fra hvordan vi skal lave vores kampagner/annoncer til små justeringer på vores hjemmeside til at optimere den og konvertere flere kunder.“
"Frederik & Christian er det klart bedste Paid Social bureau jeg nogensinde har brugt."
Man kan tydelig mærke at Frederik & Christian tilgang til den strategiske del har ikke kun rykket omsætningen. Vi får langt flere henvendelser fra folk som gerne til indgå samarbejde mod vores produkter. Både på B2C og B2B siden. Vores Brand Awareness er steget markant.
“FABO kommer med os til Sverige” 🇸🇪
Vores omsætning er steget eksponentielt siden starten af 2022 og vi har senest her i September 2022 slået omsætningsrekord. Vi kigger derfor ind i at skulle skalere til nye markeder her i Ultimo 2022/Primo 2023 og forventer stærkt af FABO er en fast del af vores skalering.
Christian Kjærsgaard
Udgivet 04/04/2022