Kunde Case
20% vækst på DK shoppen, 65% vækst på SE shoppen & 316% vækst på EU shoppen.
Se hvordan Power Culture er vækstet.
Industri
Fitness tøj & udstyr
Målsætning
Forbedre brandet, hjælpe med launch af nye kollektioner og nu skalering mod udlandet
+51%
Antal ordre
+48%
Samlet omsætning
-47%
CPA
Tommy er på forhånd allerede skarp hvad angår paid social, strategi, CRO mv. Han kom derfor til os med et ønske om at indgå et samarbejde med et specialist bureau således han kunne få maksimalt udbytte mellem synergierne fra paid social & CRO.
Udfordringer
Power Culture henvendte sig til os ifb. med skalering af deres Meta & TikTok Ads. Groft set kan udfordringer skitseres op således:
- Udfordring 1: Power Culture var da han kom til os meget afhængig primært af Facebook & Instagram annoncering. De ønskede at skalere Meta annoncering og samtidigt sprede risikoen ud ved at etablere sin tilstedeværelse på bl.a. TikTok.
- Udfordring 2: Den anden primære udfordring var, at Power Culture manglede nogle konkrete handlingsplaner hvor der er udskitseret hvad content, der skal bruges hvor således at funneleksekveringen spillede 100%.
- Udfordring 3: Sidst men ikke mindst ønskede Power Culture en holistisk paid social partner, der ikke kun agerede i ads manageren men som også havde konkrete forslag til funneleksekveringen, CRO tiltag og andet der gør at vores pris pr. køb falder.
Løsningen
Udvidelse af marketingmixet
Da vi indgik samarbejdet var det første vi gjorde, at lave en dydbegående handlingsplan for, hvordan vi kunne skalere Power Culture. Hvor de førhen var meget afhængige af Facebook & Instagram, har vi nu udvidet med TikTok i marketingmikset og lavet CRO tiltag på hjemmesiden. Dog er det vigtigste i samarbejdet, som vi også fandt frem til i handlingsplanen at naile den kreative vinkel.
Kreativ vinkel der bygger brand og skaber konverteringer
Et format der altid har virket godt for Tommy, er performance marketing. F.eks. iform af gode tilbud ligesom eksemplet med grafikken af Oscar (Hvide trøje på billedet længere nede), hvor folk kan købe et bundle med alt hvad de skal bruge, til en god pris.
Der var dog behov for, at vi udover billedekreativer, også fik udarbejdet en kreativ vinkel der korrelerer med vores ideelle kundepersonas ønsker og markedskendskab. Jeg skitserer det ud nedenfor, så det er super nemt at forstå:
- Market Desire: "Jeg vil gerne se godt ud når jeg træner, og have det bedste udstyr til at understøtte mine fremskridt"
- Market awareness: Der findes 5 typer af market awareness. 1. Unaware 2. Problem Aware 3. Solution Aware 4. Product Aware 5. Aware. Power Culture kunder vil typisk være 4."Product Aware". De kender til produkterne og hvad de kan, men er ikke sikker på hvilket brand de skal købe.
- Market sophistication: Hvorimod Market Awareness omhandler om hvor kunden er mentalt ift. købsrejsen, så handler Market Sophistication om hvor mange produkter/løsninger kunden allerede har set, der løser det problem, som de har. For tøj og fitness udstyr har Power Culture's kundepersona allerede set masser af brands, som tilbyder tøj og udstyr. De befinder sig derfor i Level 5 i grafen nedenfor. Det betyder, at Power Culture i langt højere grad skulle fokusere på, at lave marketing der appelerer til vores kundepersona’s vision/mindset og drømme. Lidt ligesom Nike kommunikerer “Just do it” og er exceptionelle på influencer marketing delen. Sekundært så handler det også om at kommunikere, at når du bruger Power Culture's produkter, så ser du automatisk bedre ud. Det kan du f.eks. gøre ved at sende dine tights ud til kvinder, som har en god røv, således at vores kundepersona associerer dine tights, med at få/have en god røv.
Nedenfor kan du se en skitse på Eugene Schwartz model, som jeg referer til i “Market Sophistication” i teksten ovenfor:
Baseret ud fra ovenstående, tilrettelagde vi contentmikset. Nedenfor kan du se lille udkast af de kreativer vinkler som virkede, herunder 1. Atlet video 2. Video offer video 3. Grafik offer billede.
Hvad siger Tommy om samarbejdet?
Tommy og FABO har siden starten af samarbejdet været på arbejdsferie sammen og sammen arbejdet på andre projekter end Power Culture også. Vi gør en dyd ud af det personlige samarbejde, hvor vi bestræber på at være mere end blot en leverandør.
"Vi har oplevet 20% vækst på DK shoppen, 65% vækst på SE shoppen og 316% vækst på EU shoppen... Jeg vil anbefale Fabo til alle eCom der er træt af alt muligt salgsgøjl og for en gangs skyld ønsker en samarbejdspartner der har styr på sit shit!"
Tommy Dinh – Ejer/Stifter af Power Culture
Hvad siger Tommy om samarbejdet?
Tommy og FABO har siden starten af samarbejdet været på arbejdsferie sammen og sammen arbejdet på andre projekter end Power Culture også. Vi gør en dyd ud af det personlige samarbejde, hvor vi bestræber på at være mere end blot en leverandør.
"Vi har oplevet 20% vækst på DK shoppen, 65% vækst på SE shoppen og 316% vækst på EU shoppen... Jeg vil anbefale Fabo til alle eCom der er træt af alt muligt salgsgøjl og for en gangs skyld ønsker en samarbejdspartner der har styr på sit shit!"
Tommy Dinh – Ejer/Stifter af Power Culture
Frederik Wind
Udgivet 25/09/2023