Kunde Case
Hvordan sænkede Bullerbox CAC med 50% og skalerede spend fra 1.500 / dagen til +17.000 / dagen på 2 måneder
Lær hvordan vi vendte Bullerbox fra ikke at profitere på Paid Social Ads til at bruge +17.000 i dagligt ad spend og sænke CAC med 50% på under 2 måneder vha. bygning af uimodståeligt tilbud, paid social og CRO
Industri
Abonnementsboks til hunde
Målsætning
Sænke CAC og skalere spend samtidigt
-50%
CAC
1.500kr > +17.000kr
Dagligt ad spend
+4
Nye lande opstartet (2. August)
Udfordringer
Som Sebastian (Co-founder af Bullerbox) selv beskriver, har de forsøgt sig af inhouse, prøvet lykken med andre større danske anerkendte bureauer igennem 8 år, men i alle tilfælde er CAC steget væsentligt og intake af kunder faldet. Han nævner de ikke havde planer om at prøve flere bureauer, men det ændrede sig da han så hvilke resultater vi(FABO) lavede for CAINTE. Siden da har vi vendt paid social fra ikke at være en profitabel kanal, til at bruge +17.000 DKK om dagen samtidigt med vi halveret CAC.
- Udfordring 1: Efter onboardingen identificerede vi flere punkter på hjemmesiden der var kritiske at få forøget konverteringsraten. Forsiden havde en lav konverteringsrate, de manglende landingssider tilpasset kunderejsen, og havde ligeledes et suboptimalt tilmeldingsflow der påvirkede evnen til at kunne køre profitabel annoncering på sociale medier.
- Udfordring 2: Bullerbox negligerede kvalitativ research om kundens købsbehov. En nøglekomponent i vores succes med Bullerbox var derfor en dybdegående onboarding, kombineret med en stærk kreativ strategi så vi kunne lave kreativer, som talte direkte til forbrugernes købsmotiver. Sidst men ikke mindst skulle vi udarbejde et “offer” der understøttede de logiske grunde til hvorfor forbrugeren skulle konvertere.
- Udfordring 3: Deres tekniske opsætning og tracking i Ads Manager var ikke optimal. Ligesom mange andre, “samarbejdede” de ikke med Facebook og udnyttede ikke dets AI optimalt. Elementer som interessemålgrupper, budget på annoncesæt niveau og cost cap binding, der var typisk for succes med paid social i 2019, var stadigvæk anvendt i deres annonce setup. Et vigtigt skridt var derfor at forbedre trackingen og opdatere deres tekniske opsætning."
Hovedelementerne for skalering til +17.000 dagligt adspend og halvering af CAC på 2 måneder
CRO tiltag
Der er primært 6 elementor som vi har implementeret for at øge Bullerbox konverteringsrate. En bedre value proposition vha. bedre copywriting og UX design, mere social proof iform af reviews, billeder af andre hunde med bullerbox og landingsside med udtalelser og billeder: https://www.lp.bullerbox.dk/reviews. Urgency iform af gode “offers” der gælder i en begrænset periode samt tryghed iform af tilfredsgaranti og landingsside med social proof og ekspert udtalelse: https://www.lp.bullerbox.dk/5-reasons.
Hvordan det er blevet implementeret kan du se nedenfor eller på bullerbox.dk
Udarbejdelse af kundeavatar og research af deres købsmotiver
I onboardingen stod det klart at Bullerbox negligerede dydbegående research af kundens købsmotiver. Det var derfor vigtigt for os at research kunden og deres købsmotiver, så vi bedst muligt kunne finde ud af hvilke painpoints/USP’s vi skulle slå ned på. Det vigtigste for en hundeejer er 1. Deres hund bliver glad når de modtager boxen 2. At boxen er tilpasset deres hund med legetøj og snacks der tager hundens allergier i minde, så hundeejeren ikke skal bekymre sig om det 3. At det er nemt og intuitivt at købe det bedste legetøj/snacks til sin hund til en god pris 4. At de før købet kan se andre hundeejere også er glade for produktet, samt at de får tilfredsgaranti for at deres hund også kan lide produkterne.
Den kreative vinkel/copy blev derfor rettet til, så vi slog ned på de rigtige USP’s/pain points.
Desuden havde de førhen forsøgt sig med content der var produceret ved et professionelt content bureau, men vi fandt hurtigt ud af, at User-generated-content fungerer langt bedre end professionelt content, da forbrugeren resonerer bedre med videoer optaget af helt almindelige hundeejere.
Udarbejdelse af offer
Efter vi havde nailet vores kreative vinkel i annoncerne havde vi brug for at udarbejde et offer, således at kunden havde en logisk grund til at købe.
Offer: 1 måneds ekstra Bullerbox ved køb af 3 eller 6 måneders Bullerbox abonnement.
Udover at vores offer øgede konverteringsraten, da kunden fik en logisk grund til at konvertere, tiltrækker det også de rigtige kunder da kunden skal binde sig med enten 3 eller 6 måneder for at få en gratis måneds Bullerbox “oveni” abonnementet. Abonnementet forsætter naturligvis efter bindingen og den gratis Bullerbox.
Forbedering af tracking og opsætning
Bullerbox havde ikke opsat serversite tracking. Et af vores første tiltag var derfor at opsætte serversite tracking i Meta.
Derudover var deres annoncer også opsat med budget på annoncesæt niveau(ABO), de havde flere forskellige interessemålgrupper igang i både testing- og skalerings kampagnerne samt cost cap bidding. Alt sammen noget der begrænser Meta AI.
Strukturen blev derfor ændret til at være budget på kampagneniveau med 2 forskellige annoncesæt. Testing (dynamiske kreativ testing) og skaleringskampagne.
Hvad er planen for Bullerbox?
Hos FABO plejer vi altid at sige at 80% af vores service handler om at lave god marketing og 20% handler om eksekveringen i annonceadminstratoren. Vi kalder det performance branding da vi tager de bedste aspekter med fra begge verdener.
"Fabo er bureauet der redder dig, hvis alle andre bureauer har fejlet... Nu har vi været igang i et par måneder og jeg forstår ærlig talt ikke talt hvordan det er muligt men jeg er dybt dybt imponeret, lettet, og glad over de resultater Fabo har skabt."
Sebastian Salinas Frödin – Stifter af Bullerbox
Stifter af Bullerbox har nu efterspurgt og åbne 1 nyt land om dagen. Så trods samarbejdet allerede har formet sig til en succes, ser vi begge frem til at åbne langt flere lande 🚀
Frederik Wind
Udgivet 02/08/2023