Kunde Case
Se hvordan The Sneaker Store vækstede omsætning med 100% YOY
The Sneaker Store er idag en af Danmarks førende sneakershops og har løbende været nomineret til flere priser siden de startede i foråret 2021. Bl.a. EY Entrepreneur Of The Year 2022.
Industri
Sneaker & fashion
Målsætning
Opsætning og skalering af paid set-up samt hjælp til strategi/konverteringsoptimering
+147%
Antal ordre
+100%
Omsætningsstigning YOY siden start af samarbejdet
-91%
CPA decrease
Udfordringer
The Sneaker Store kom til os med et ønske om at skalere deres paid social set-up. Groft set kan udfordringerne der var i fokus fra start skitseres op således:
- Udfordring 1: De opererer i et marked med små marginer, hvilket gjorde det svært for dem at øge både omsætning uden at gå på kompromi med profitten. Desuden var TSS, i starten af samarbejdet, dyrere end konkurrenterne på iforvejen brandet produkter(Nike, Adidas mv.). Det var derfor vores opgave at udarbejde en strategi til at forøge vores markedsandel på alternative måder, der gik ud over blot at tilbyde rabatter.
- Udfordring 2: Langt størstedelen af The Sneaker Stores annoncering har førhen været trial and error baseret på inhouse learnings og erfaringer. De manglede en partner der havde direkte adgang til den nyeste viden hos Meta & TikTok gennem deres partner programmer samt know-how og erfaring fra andre konti så de kunne undgå at betale en masse læringskroner.
- Udfordring 3: TSS har dagligt flere tusinde besøgende. Konverteringsraten er derfor et afgørende element i deres forretning og ligeledes også ifb. med vores paid eksekvering. Udarbejdelse af en ny side i samarbejde med et udvikler bureau og vores input på konverteringsoptimeringsdelen var derfor nødvendigt.
Efter flere dages overvejelse over, hvilket bureau der skulle løse opgaven faldt valget på Fabo fremfor et større dansk bureau, bl.a. fordi de ønskede at arbejde med det talent de snakkede med på introkaldet og fordi de gerne ville udnytte synergierne mellem paid social & CRO bedst muligt. De har siden samarbejdets start haft rekordomsætning under Black Week(og alle andre måneder), blevet nomineret til EY Entrepreneur Of The Year 2022 og vækstet 92 YOY i omsætning.
Hvordan skabte vi vækst med The Sneaker Store?
Vores overordnede strategi begyndte med en grundig onboarding for at få et indblik i, hvordan vi kunne tage markedsandel, trods de var dyrere end konkurrenter og var i en branche med lave marginer.
Effektivisering af paid social set-uppet
Før at opnå bedre resultater med The Sneaker Store var en af de første tiltag at få opsat et effektiv paid social set-up, samt et feedback loop begge veje der ligger vej for proaktivitet. Vi rapporterer ugentlig på mønstre, hvad skal vi bruge mere af, brainstorm af nye ideer og TSS kommer med modspil.
Strategi & bundleløsning formindsker CPA
For at kunne sælge iforvejen brandet produkter (Nike-, Adidas sneaker mv.) skulle den opfattede værdi forøges, således at forbrugeren føler de får et bedre tilbud hos The Sneaker Store, fremfor konkurrenten der er billigere. Derfor udarbejdede vi flere forskellige offers, heraf var vores bedste offer “starter kit” offeret. For at give lidt baggrundsviden, er forbrugerne der køber sneakers hos The Sneaker Store ofte forbrugere der gerne vil passe på sine sneaks, da de sneakers som de sælger ofte er sjældne. “Starter Kit” offeret blev derfor udarbejdet med det i minde, og indeholder alt hvad en forbruger kan ønske sig for at passe på sine sneakers. “Starter Kit” koster minimalt for The Sneaker Store men forøger den opfattede værdi af produktet med 200kr. Siden da har vi matchet priserne på alle sneakershops i DK samtidigt med at vi kører “Starter Kit” offeret.
Udover “Starter Kit” offeret har det løbende været vigtigt, at vi har været skarpe på at lave sæsonbaseret tilbud/kampagner. Under Black Week, konfirmationsperioden og senest back to school er der derfor blevet udarbejdet ekstra gode offers på de sneakers folk efterspørger mest under de givne sæsoner.
Konverteringsoptimering som en essensiel del af kunderejsen.
Ifb. med samarbejdet var et af det første tiltag at få udarbejdet en ny hjemmeside i samarbejde med et andet Shopify bureau. Så blev følgende også forbedret:
- Vores Value proposition blev markant bedre, og altid tilpasset til diverse sæsoner med landingssider. Det kunne f.eks. være "Sommer Sneakers" landingsside.
- Vi fjernede frygt og skabte tillid ved at tilføje betaling- og trustpilot logo på produktsiden og i kurven.
- Udarbejdede et no brainer offer. Udover pris match og starter kit som vi driver traffik fra igennem paid social, tydeliggjorde vi at The Sneaker Store tilbyder 365 retturet så kunden ikke har nogen grund til ikke at konvertere ved os, fremfor konkurrenten.
Samarbejdspartner eller ven?
Samarbejdet med The Sneaker Store startede i September 2022 og allerede i Januar 2023 var vi på arbejdsferie sammen. Som i mange andre af vores samarbejder udvikler vores tætte kontakt sig med kunderne ofte til venskabelige bekendtskaber.
"Fantastisk service. Har medvirket til at hæve omsætning, sænke CAC og generelt udvikle på forretningen"
Frederik Flindt – Co Founder af The Sneaker Store
The Sneaker Store har opnået betydelig vækst vha. løbende strategisk sparring, eksekvering af paid social og konverteringsoptimeringstiltag. Vi tror på, at det er et resultat af: En gennemarbejdet og grundig levering af ydelsen der er bestilt, gode resultater, god forventningsafstemning i onboardingen og vigtigst af alt, god kommunikation.
Frederik Wind
Udgivet 21/08/2023