Kunde Case
Se hvordan CAINTÈ vækstede 1.881% på 6 måneder
Vækst vha. paid social, innovation af måden der bliver lavet marketing på og konverteringsoptimering.
Industri
Smykker til mænd
Målsætning
Skalere CAINTÉ til et internationalt brand
1.881%
Vækst sammenlignet med 2022 (19 Juni)
1.000kr > 30.000kr
Dagligt adspend
54%
Gnm. ordreværdi forøgning
Udfordringer
CAINTÉ kom til os med et ønske om at tage brandet til det næste niveau. Førhen fandt de det utrolig besværligt, da de blev rådgivet til at trustpilot og rabatkoder var iblandt de bedste selling-points. Ligeledes følte de ikke, at et bureau endnu havde udvist den forståelse for deres brand, som var nødvendigt for at kunne skalere. CAINTÉ teamet efterspurgte derfor vores hjælp og efter en grundig onboarding, hvor vi bl.a. gik igennem kreativ brief, målgruppe indsigt og andre dokumenter vi kræver udfyldt fandt vi hurtig frem til de flaskehalse, der holdte CAINTÉ tilbage fra at vækste i raketfart.
Hvordan blev CAINTÈ et internationalt brand?
- Kreative vinkel: Et af de største leverage punkter for CAINTÉ, var at finde deres kreative vinkel. Hvor det førhen var præget af trustpilot, rabatkoder og andet.. Vendte vi markedsføring på hovedet således at folk skulle forelske sig i brandets vibe og få værdi igennem inspirerende kreativer der omhandler hvordan vores persona kan forbedre sig selv - før der popper en CTA op omkring køb. Kunden ved ofte ikke at det er en annonce før vores Call-to-action popper op.
- Bedre funnel eksekvering: Der skulle holdes en rød tråd fra annonce til hjemmeside, og ligeledes skulle der spilles på de rigtige psykologiske triggers, så vi kunne forbedre vores konverteringsrate bedst muligt. Den kreative vinkel på annoncerne blev meget pathos præget, derfor gav det mening for os at understøtte annoncerne med en masse logiske købsgrunde, for at forbedre konverteringsraten. Vi fik bl.a implementeret en "killer value proposition", så vi virkelig får framet at CAINTÉ smykker er de rigtige smykker for dig, hvis du gerne vil skilde dig ud fra mængden. Reviews fra trustpilot og social proof for at fjerne alt frygt der kan være ifb. med et køb. Sidst men ikke mindst blev der implementeret urgency og et uimodståeligt "offer" iform af 3 for 2 pris.
- TikTok & resten af verden: TikTok (& Instagram Reels) har transformeret CAINTÉ kreative vinkel. Med mottoet "Dont make Ads, Make Tiktoks" som mantra, blev fokus rykket på organiske, relatable annoncer. “Glow up videoer”, “Stemnings videoer med brug af product placement” og “creator videoer uden speak” sammenkoblet med brug af TikTok “Spark Ads” og Instagrams tilsvarende feature, der gør det muligt at bruge andres profiler end CAINTE til at promovere brandet, blev det virkelig nemt og intuitivt at få annoncerne til at føltes organisk. Da ingen af kreativerne gør brug af speak, men udelukkende fokuseret på musik, miljø og personaen i kreativet. Blev det også muligt for os at skalere til udlandet. Det må siges at lykkedes, da folk idag køber fra hele EU, Asien, USA og resten af skandinavien.
Performance marketing eller branding bureau?
Hos FABO plejer vi altid at sige at 80% af vores service handler om at lave god marketing og 20% handler om eksekveringen i annonceadminstratoren. Vi kalder det performance branding da vi tager de bedste aspekter med fra begge verdener. I samarbejdet med CAINTÉ, ligesåvel som vores andre kunder får vi succes hvis kunden får succes.
"Fabo arbejder med marketing på en helt anden måde end andre samarbejder vi har haft i fortiden. Siden vi startede samarbejdet d.25 Dec 2022 har vi allerede her d.18 marts 2023 lavet 80% af HELE sidste års omsætning."
Mathias Larsen – Founder af CAINTÈ
Et stærkt samarbejde er endt ud i, at CAINTÉ siden ovenstående citat der blev skrevet d.18 marts også er vækstet voldsomt siden da. Pt. omsætter vi for det samme CAINTÉ gjorde HELE sidste år, på EN MÅNED og annoncespend er profitabelt skaleret til +30.000 / dagen på tværs af Meta, TikTok og Google.
Frederik Wind
Udgivet 19/06/2023