Kunde case
Se hvordan BY IC vækstede POAS med 115%
Opsætning af et overskueligt KPI set-up, forbedering af annoncestruktur på Meta samt tilføjelse af TikTok til marketingmixet har forbedret performance markant for BY IC.
Industri
Tøj til kvinder
Målsætning
Bedre overblik over nøgletal, forbedering af POAS og tilføjelse af TikTok til marketingmixet
+115%
POAS
+51%
Gnm. ordreværdi
-25%
Pris pr. køb
Udfordringer
BY IC henvendte sig til os ifb. med skalering af deres Meta samt tilføjelse af et nyt medie, nemlig TikTok. Groft set kan udfordringerne vi havde i fokus skitseres ud således:
- Udfordring 1: BY IC får rigtig meget organisk trafik og manglede i den anledning et KPI set-up der leverer et retsvisende billede af, hvorvidt det er muligt for os at skalere profitabelt. Førhen kunne det gamle set-up udelukkende i Facebook Business Mananger godt tracke køb, som i virkeligheden var kommet organisk igennem deres instagram. Det skulle deflateres så vi har et retsvisende billede.
- Udfordring 2: BY IC havde et ønske om, at forbedre deres kreative vinkel på deres annoncer. De skulle være mere brand fokuseret og kommunikere skarpere til deres ICP(Ideal customer persona), så vi bygger brand og driver konverteringer samtidigt. Hertil var TikTok meget behjælpelig, da det har givet dem et frisk pust ift. det contentmiks der førhen blev skubbet ud.
- Udfordring 3: Sidst men ikke mindst havde BY IC et ønske om, at penetrere TikTok. Hele forretningen opstammer fra organisk instagram. Men BY IC ønskede også den bedste sparringspartner de kunne finde, til at hjælpe med strategiske tiltag samt eksekvering af dem på TikTok fronten organisk såvel som på den betalte del.
Hvordan blev BY IC paid social set-up mere profitabelt?
KPI set-up
Den primære ting, som gjorde KPI set-uppet mere overskueligt og nemmere at aflæse for BY IC, var Reaktion. Det giver nemt og hurtigt et overblik over, hvilke varer der tjenes penge på og så kan vi igennem deres serversite tracking bedre matche hvem der kommer igennem organisk instagram/TikTok, samt hvem der kommer igennem betalt annoncering.
Den helt rigtige kreativ vinkel der bygger brand og konverterer samtidigt
BY IC contentmiks var i høj grad præget af billeder og karruseller. De 2 formater virker stadig rigtigt godt, specielt på Meta. Dog har en udvidelse af deres contentmiks påvirket CPM priser og pris pr. køb og andre relevante nøgletal positivt. Som ved andre samarbejder, ligger 80% af vores arbejde i at lave god marketing, udarbejde en god kreativ vinkel og kortlægge en strategi med klare handlingstiltag og 20% handler om ekskeveringen inde i selve ads manageren.
For BY IC vedkommende var det vigtigt, at alt i kreativet afspejlede præcis det, som deres kundepersona syntes er fedt. Det skal foregå i det rigtige miljø, med det rigtig musik og en tøjet skal side på en person som de ser op til eller kan spejle sig i.
Du kan se et udkast på noget af det content, der dag bliver kørt på et paid spor.
Tilføjelse af TikTok til marketingmixet
BY IC har bygget hele deres forretning op med Instagram, hvor de fra dag 1 har inspireret kvinder, med nede på jorden billeder, til at opgradere deres garberobe.
Det er derfor altid spændende at forsøge at penetrere et nyt medie med samme succes.
Alt dette blev løst i samarbejde med BY IC, ved at lave en grundig handlingsplan for, præcist hvilke koncepter der skulle testes af, hvilke influencers vi skulle bruge organisk såvel som i den betalte annoncering og meget, meget mere.
Det vigtigste på TikTok, er at finde en kreativ vinkel som vores kundepersona finder underholdende og som samtidigt skaber “BY IC følelsen”.
Som ved mange andre cases på TikTok, der er et rigtig godt medie til at få rækkevidde organisk. Så laver de organiske videoer en god del af top funnel arbejdet (Få kendskabsgraden op til folk der ikke kender brandet) hvorefter annoncerne hertil skaber ekstra kendskab og samtidigt konverterer. Det er dog vigtigt at sige, at den organiske strategi har meget at sige i denne case, da den også bidrager til lavere pris pr. køb, fremfor hvis vi kun havde kørt betalt annoncering.
Betalt, såvel som organisk er hovedtemaet at:
– Bruge musik der trender
– Lave videoer i det rigtige miljø, med den rigtige persona og med det rigtige musik der alt som korrelerer med kundepersonaen vi gerne vil ramme
– Lave videoer som giver VÆRDI og inspirerer kvinder til årstidens outfits.
Leverandør eller samarbejdspartner?
Som Martin siger, bestræber vi os efter at være mere en blot en leverandør. Vi vil gerne være din virksomheds eksterne marketingafdeling, der berører andet end bare eksekvering i annonceadministratoren. Det som reelt set skaber succes i et samarbejde er forståelsen for hele virksomheden, så man som samarbejdspartner også kan byde ind på strategiske beslutninger der har 80% af sige ift. performance med betalt annoncering.
Udover ovenstående er der også løbende dialog om hvordan vi kan forbedre konverteringsraten, funnelekseveringen og alle andre punkter som er af relevans for at kunne skalere forretningen.
"Vi har nu arbejdet med Fabo i 6 måneder på tværs af 3 markeder og det har været en stor fornøjelse... På Meta er vores pris pr. køb faldet med 25,4%, gnm. ordreværdi steget med 50,58% og POAS steget med 115,13%. De er proaktive i deres arbejde og er blevet en strategisk sparringspartner for os"
Martin Windelborg – CEO & medstifter af BY IC
Frederik Wind
Published 19/09/2023