Kunde Case
Se hvordan vi i samarbejde med Astralis Nexus vækstede omsætning med 62% indenfor de første 3 måneder
Var det profitabelt for Astralis og udvide kanalmixet med andre medier end FB & IG? Bestemt.
Industri
Flagship store & Eventcenter
Målsætning
Skalere antallet af bookinger online B2C & B2B + forøge livstidsværdi pr. kunde
62%
Omsætningsstigning 3 måneder inde i samarbejdet
10%
Conversion rate pr. click
91%
CPA decrease
Astralis er en førende esportsorganisation, der i øjeblikket driver otte hold under Astralis-brandet; i Counter-Strike (CS:GO), League of Legends (LoL), Rainbow Six: Siege (R6), Fortnite og FIFA. Astralis Nexus åbnede den 29. juni 2021 som en flagbutik og et eventcenter.
I december 2019 blev Astralis den første børsnoterede teamejer inden for e-sport, da virksomheden blev noteret på Nasdaq First North Growth Market.
Gennem en banebrydende tilgang til præstation og ved at advokere for en positiv, afbalanceret livsstil har Astralis’ præstationsmodel vist sig at være banebrydende i esportsbranchen. Deres strategiske præstationstilgang er en basisværdi i hele organisationen og er grundlaget for udvikling af alle hold under en fælles præstations-, branding- og forretningsmodel.
I dette casestudie kan du læse om, hvordan vi hjalp denne ekstremt talentfulde virksomhed/team med at tiltrække flere kunder til Astralis Nexus og kommunikere Astralis mission mere effektivt: ” At være forkæmper for det positive potentiale i gaming ved at være en ledestjerne for håbefulde gamere verden over”
Hvordan skabte vi vækst med Astralis Nexus?
Astralis kom til os med et ønske om at få deres betalte annoncer administreret af en partner som 1. Havde know-how 2. Forstod brandet og dets værdier 3. Er troværdige, agile og proaktive 4. Ikke tildelte casen til en juniorkonsulent efter kontraktunderskrivelsen ☝️
- Kanalmix: Da vi indgik samarbejdet, havde Astralis forberedt et stort deck af professionelt/corporate indhold, som var klar til at blive pushet B2C og B2B. Med vores indledende know-how indenfor de forskellige medier blev vi enige om at teste det professionelle content vs. TikTok-content B2C og køre det mere professionelle content B2B. Ud fra dette så vi et fald på 91 % i pris pr. konvertering fra TikTok-content sammenlignet med det professionelle indhold B2C og en tilfredsstillende pris pr. MQL B2B (Marketing qualified lead). Dette kanal-mix og testing-setup var afgørende for effektiviteten af vores markedsføringsindsatser og lagde grundlaget for vores fremtidige kampagner.
- Forbedring af content: Vores primære revenuedriver var TikTok. Så efter at kanalmixet var fastlagt, lagde vi ekstra indsatser mod TikTok B2C og startede processen med at forbedre vores content: Det rigtige tilbud, de rigtige USP'er, den rigtige landingsside. Hver en sten blev vendt, og det førte os i sidste ende til en konverteringsrate på 10 % pr. klik fra TikTok, hvilket er ekstremt højt (og profitabelt).
- Konverteringsoptimering: Vi ved, at betalt annoncering på sociale medier ikke "bare" er betalt annoncering på sociale medier. Der er forskellige faktorer, der påvirker resultaterne ved betalt annoncering på sociale medier, og vi forsøger at forbedre alle led for at få størst muligt ROI fra budgettet. En af disse faktorer er vores website og landingssider. Vi havde brug for at forbedre konverteringsraten. Fra en simpel landingsside (forsiden) til dedikerede landingssider 6x vi konverteringsraten fra klik->booking, og var dermed i stand til at skalere vores annoncer profitabelt.
Traditionel bureau eller vækstpartner?
Astralis havde tidligere arbejdet med andre større bureauer. Desværre befandt de sig nogle gange i klemme mellem en kontaktperson og vedkommende som stod for deres betalt annoncering. Deres ønsker blev ikke altid kommunikeret korrekt internt fra det andet bureau, og de havde brug for et bureau, der kunne handle hurtigt og havde hånden på kogepladen.
" Vi har holdt på kunderne og forøget omsætningen med 62% selv efter vi har stoppet paid annoncering… De var ekstremt seriøse, svarede hurtigt og vi vil til hver en tid anbefale Fabo til alle som ønsker et væksteventyr uden lige. "
Samarbejdet mellem Astralis og Fabo har ført til mere end blot gode resultater. Som i andre cases oplever vi, at vi får et tæt samarbejde/forhold med vores kunder. Sandsynligvis er det en af grundene til, at vi har besøgt Astralis Nexus flere gange uden det nødvendigvis var i forretningsøjemed. Vi tror på, at det er et resultat af: En gennemarbejdet og grundig levering af ydelsen der er bestilt, gode resultater, god forventningsafstemning i onboardingen og vigtigst af alt, god kommunikation.