...
Kundecase

Sådan skabte vi et online takeoff for Selfie Time.

Kunne det betale sig at køre flere kanaler end Facebook og Instagram? Ja, det kunne det.

...
Branche
E-commerce
Mål
Større omsætning og bundlinje
...

4,7

Gennemsnitlig ROAS

304%

Omsætningsstigning

89%

Ordreforøgelse

1.1 mio. visninger på TikTok skabte 304% omsætningsstigning

Da vi overtog SelfieTime som kunder var der ingen tvivl. De skulle på TikTok og annoncere. TikTok er en ny spiller som byder på mange spændende muligheder. Priserne er super billige og det er en super god måde at få rigtig billig top funnel trafik ind på hjemmesiden. Her er hvad vi gjorde:

  • Product Seeding var absolut en key faktor i hvordan vi kunne skyde omsætningen i vejret. Vi sendte gratis produkter ud til TikTok creators + influencers imod at få sendt content tilbage til betalt annoncering på TikTok, Facebook & Instagram.
  • Make TikToks not ads. Det var vores største fokuspunkt for at SelfieTime skulle få succes på TikTok. Det skulle gå i et med resten af content på platformen og skulle fange forbrugeren. Det resulterede i at vi fik rundt sat 20.000 klik ind på hjemmesiden for omkring 15.000 kr.
  • Billig Top Funnel men det var ikke altid det konverterede på TikTok. Derfor var det vigtigt vi havde styr på de andre kanaler og det vi kunne se var at kunderejsen ikke sluttede ved TikTok men på Facebook og Google. Derfor var det vigtigt at vi havde en succesfuldt setup her også.

5x Strategien som vi bruger til at skalere e-commerce

Hos FABO bruger vi en helt særlig strategi til at skalere e-commerce og vores cases har været en stor succes siden denne strategi blev implementereret. Vores strategi til at skalere e-commerce baserer i stor stil på konsekvent produktion af kreativer. Det giver nemlig rig mulighed for at teste nye variabler og vinkler, som potentielt giver bedre resultater. Vi finder vindende annoncer og laver nye og forbedrede versioner af denne specifikke annoncer.


Testing og udvikling af top tier annoncer er den største faktor i en succesfuld skalering. Det er her vi ser den største ændring i performance når vi overtager kunder.


Den/de vindende annoncer laver i derfra nye versioner af i andre omgivelser, med nye hooks eller f.eks.med større fokus på social proof. Vi ved allerede hvilken form for annonce som virker og derfra bygger vi grene ud fra den gren som er vores vindende annonce.

...
... ...

Mangel af varer er nu det største problem

Allerede efter 2 måneder var vi udsolgt for varer og ejer af SelfieTime var fuldt ud tilfreds med FABO’s arbejde. Sune (Ejer af SelfieTime): “FABO har overrasket med hvad de leverede. Jeg havde aldrig forestillet mig at de allerede ville have solgt alt indenfor 1,5 måned. Vi skal have bestilt større mængde varer hjem næste gang”. “Jeg vil anbefale alle som har en e-commerce butik som de gerne vil skalere at tage fat i FABO. De er virkelig skarpe”