...
Kundecase

Danmarks største cykelshop.

Lær hvordan vi skalerede omsætningen online til det dobbelte allerede i 1. måned.

...
Branche
Cykelhandler
Mål
Mere omsætning online & trafik til butikken

8,9

Gennemsnitlig ROAS Online

1.500.000 kr.

Genereret til et lagersalg udenfor højsæson på 20.000 kr i adspend.

280%

Gennemsnitlig vækst i webshoppens omsætning sammenlignet med andre år

Hvordan laver du en krise situation om til en rentabel forretning? Da Corona kom skulle de fleste forretninger sadle om. Fysiske butikker fik betydeligt mindre trafik & online salg blev for alvor nødvendigt. Det virkede som en af de sværere opgaver at sælge produkter til +20.000 kr over nettet, men ikke desto mindre lykkedes det os allerede i første måned at fordoble omsætningen online vha. betalt annoncering. Læs casen og lær hvordan vi skabte en profitabel forretning online for dyre produkter.

Vækstplanen

Pro-aktivitet, kommunikation & nyt content der skulle præsentere Bikeworld bedre end dets konkurrenter blev byggestenen for Bikeworlds vækstrejse. "Begrænset lager" & først til mølle princippet blev hurtigt en succes: Scarcity, sense of urgency & autoritet blev her de vigtigste salgspsykologiske drivers for et iforvejen anerkendt brand, Bikeworld.

  • En langsigtet strategi for vækst var det første step vi tog. Vi analyserede hvad der virkede, hvad vi skulle have mere af & omvendt hvad de havde gjort før der ikke virkede samt hvad der skulle slukkes for. Strategien indebar et tydeligt roadmap for et klart overblik, en plan over hvordan vi altid skulle bruge vores annoncekroner mest profitabelt & løbende sparring.
  • Et stærkt hook & top-klasse video annoncer har været nøglen til at køre annoncering online, profitabelt. Dit kreativ (Altså dit billede el. din video) er dit publikums førstehåndsindtryk & det er derfor alfa-omega for god performance at udarbejde content udfra flg.: 1. Stærkt script 2. God produktions kvalitet & 3. Budskab der skaber værdi for kunden & ikke kun forretningen
  • Løbende rapportering, optimering & kommunikation var en nødvendig for Bikeworld. Betalt annoncering online skulle spile bedst muligt sammen med TV- & radio annoncer, hvorfor der løbende skulle laves ændringer i hvor mange penge vi brugte på diverse kampagner. Hvor meget trafik fik vi fra TV til hjemmesiden, som kunne konverteres på SoMe? Alt kommer under overvejelse, så hver krone kunne bruges mest profitabelt.

Annoncering gav mere end konverteringer online

Cykel køb er sæson baseret. Derfor skal vi sammensætte hyperrelevante annoncer, med et tilbud så godt at man ikke kan sige nej, uden for sæsonen. Det er lykkedes med en gennemsnitlig ROAS på 8,9 og en gennemsnitlig vækst i omsætningen/md på 230%.


"Den første måned af samarbejdet forøgede vi sammen med Christian & Frederik vores omsætning til det dobbelte... Vi har siden hen ansat en mand mere & samtidigt tjent flere penge."


Udover konverteringer direkte til webshoppen. Så har strategien også taget udgangspunkt i at en cykel ofte kan være et overvejelseskøb. Så når de 5% købeklare af markedet er høstet, har vi stadig 95% som på et givent tidspunkt ønsker at købe en cykel. Mckinsey undersøgelse viser at der er 400% større sandsynlig for at du køber noget du kender fremfor det der ligger øverst på google - vi har altså skabt brandværdi for de 95% der ikke på nuværende tidspunkt har et behov, sådan at vi kan vinde når de får et behov.

...
... ...

En del af teamet

"Man er begyndt at lære og kende jer godt.. Og man skulle jo næsten tro i var fastansat". Hos Fabo vil vi gerne føltes som en inhouse team, nærmere end et reelt bureau, man har ansat til en given opgave. Det skaber større forståelse for casen, og i sidste ende et bedre resultat. Next step: Ny Webshop